Wednesday 26 August 2020

Let the train take the strain - Se relaxer sur le train ?

 On Monday I had the unexpected news that I need to be in Barcelona on Friday. For my last 2 trips I've taken the plane and on both occasions there have been stressful delays. Plus it takes between an hour and an hour and a half to get from the airport by public transport.

Covid means that there is no longer a flight everyday. And there is no requirement to leave seats free.

There is one direct train a day from Marseille/Aix TGV to Barcelona Sants. It takes about 4 hours which will probably work out quicker than flying with less hanging about. And they'll be no-one sitting beside me. It's 8 minutes in a taxi from the station to the clinic and then I've got a hotel near the station.

The weather is due to be very wet and stormy on Saturday, so no temptation not to take it easy whilst waiting for my afternoon train. I've got late check out as part of my deal 😉 



Lundi j'ai eu la nouvelle inattendue que je dois être à Barcelone ce vendredi. Pour mes 2 dernières visites j'ai pris l'avion et les 2 fois il y a eu des retards stressantes. En plus il faut entre 1 heure et 1 heure 30 pour rejoindre la clinique depuis l'aéroport en prenant le transport en commun.

Avec le Covid il n'y en a plus d'avion quotidienne. Et il n'y a pas l'obligation de laisser les sièges vides contrairement au train.

Il y a un train direct par jour partant de Marseille/Aix TGV en direction de Barcelone Sants. Le trajet dur environ 4 heures donc il est probablement plus rapide que l'avion avec moins d'attente. Et il n'y aura personne à côté de moi. Il faut après 8 minutes de taxi pour rejoindre la clinique. Après j'ai réservé un hôtel près de la gare.

Le météo pour samedi s'annonce pluvieux et orageux, donc pas de tentation de ne pas me reposer en attendant mon train de l'après midi. J'ai «check out tardive» avec ma réservation. 😉

No comments:

Post a Comment